نوشته شده توسط : شهرزاد

ورود به طرح ترافیک تهران

ورود به طرح ترافیک تهران برای شهروندان تهرانی از طریق مراجعه به وب سایت تهران من و ثبت نام در این سایت امکان پذیر است. ساکنین تهران از طریق  این سایت ورود به طرح ترافیک را رزرو می کنند. سابق بر این شهروندان قادر بودند وارد طرح شوند سپس عوارض طرح از حسابشان کم می شد. اما طبق قوانین جدید قبل از ورود به طرح ترافیک باید روز مد نظر خود را جهت ورود به طرح، رزرو نمایند.

 

شرایط رزرو طرح

شهرداری تهران شرایط خاصی را جهت ورود به طرح ترافیک اعلام کرده است که در ادامه به آن می پردازیم. شهروندان تهرانی می توانند از ظهر هر چهارشنبه نسبت به رزرو طرح اقدام نمایند. هر روز، ظرفیت مشخصی جهت رزرو دارد که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت امکان رزرو وجود دارد. اما اگر ظرفیت مجاز تکمیل شده باشد دیگر امکان رزرو طرح در آن روز میسر نخواهد بود. در صورتی که بدون رزرو طرح، تردد صورت بگیرد بیشینه عوارض برای خودروی مورد نظر اعمال خواهد شد.

اگر خودرویی بدون رزرو اقدام به تردد در مناطق طرح ترافیک نماید مسلما بیشینه عوارض برای آن محاسبه خواهد شد و این عمل غیر مجاز می باشد. توجه به این نکته نیز اهمیت دارد که مبلغی که باید بابت رزرو طرح ترافیک پرداخت شود در حساب شخص مسدود می گردد. این مبلغ بر اساس اینکه معاینه فنی عادی یا برتر باشد یا خودروی برقی باشد متفاوت خواهد بود. بعد از اینکه ده روز از مسدودی مبلغ گذشت ، تردد ها بررسی خواهد شد، مبلغ مورد نظر از حساب شخص کم می شود و الباقی به حساب وی عودت داده می شود. در صورتی که بعد از رزرو طرح، قصد لغو آن را داشتید می توانید تا ساعت شش صبح همان روز نسبت به آن اقدام نمایید.

 

فروش انلاین خودرو در مشهد

فروش انلاین خودرو در کرج

خرید خودرو در مشهد

خرید خودرو در کرج



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرزاد

دوگانه سوز کردن خودرو

سوخت اکثر خودرو های مورد استفاده بنزین است اما در چند سال اخیر شرایطی فراهم شده است که می توان خودرو ها را دوگانه سوز کرد. مالکان خودرویی که قصد دوگانه سوز کردن آن را دارند باید به سایت اطلاعات خودرو های دوگانه سوز مراجعه و ثبت نام کنند. سپس از طریق گزینه تبدیل خودرو ها اقدام به دوگانه سوز کردن ماشین خود کنند. پس از ثبت نام متقاضیان، پیامکی برایشان ارسال می شود که باید با مراجعه به مراکز مجاز، اقدامات لازم را انجام دهند.

تمایل مالکان خودرو برای دوگانه سوز کردن خودرو با طرح سهمیه بندی بنزین افزایش یافته است. اولویت با متقاضیانی است که زودتر در سامانه ثبت نام کرده باشند. جهت دوگانه سوز کردن خودرو ها هزینه هایی نیز دریافت می شود که با توجه به کیفیت کیت، نوع ماشین و اندازه مخزن این هزینه متفاوت خواهد بود.

 

نکات مهم در دوگانه سوز کردن ماشین

دوگانه سوز کردن خودرو زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می گیرد.واحد های مختلفی جهت انجام این کار مجوز دارند. کسانی که خودروی خود را دوگانه می کنند همزمان قادر هستند از سهمیه بنزین خود نیز بهره مند شوند.

در گازسوز کردن خودرو ها از گاز فشرده شده که به cng معروف است استفاده می شود. این گاز جایگزین مناسبی برای سوخت بنزین، گازوئیل و گاز مایع است. ایمنی این گاز بالاست و فضای کمی را اشغال می کند. البته محصول دیگری به نام lpg نیز وجود دارد که جزو مشتقات نفتی محسوب می شود. این محصول شامل بوتان، بوتیلن، پروپان و پروپلین می باشد. اما اگر بخواهیم در مقام مقایسه برآییم lpg برای دوگانه سوز کردن خودرو ها مناسب تر خواهد بود. از جمله دلایل آن می توان به این موضوع اشاره کرد که خودرو سی ان جی سوز باید با سوخت بنزینی روشن شود اما lpg نیازی به این مورد ندارد. همچنین سی ان جی وزن بسیار بیشتری نسبت به مخزن lpg دارد.

فروش سریع خودرو در مشهد

فروش سریع خودرو در کرج

آگهی فروش خودرو در مشهد 

آگهی فروش خودرو در کرج



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرزاد

مالیات و هزینه نقل و انتقال خودرو

مالیات و هزینه نقل و انتقال خودرو مبلغ پولی است که در موقع فروش خودرو باید توسط فروشنده پرداخت شود.  مالیات نقل و انتقال خودرو مبحثی است که باید مالکان خودرو از آن و شرایطش آگاهی داشته باشند. در ادامه این مقاله به آن می پردازیم.

همان طور که گفتیم مالیات نقل و انتقال خودرو در هنگام فروش خودرو توسط مالک آن پرداخت می شود. میزان مبلغ این مالیات به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند نوع و مدل ماشین و داخلی یا خارجی بودن خودرو، بر مبلغ مالیات موثر است. مالیات تعیین شده برای خودرو های صفر کیلومتر و خارجی نسبت به سایر خودرو ها بیشتر است. در حالت کلی مالیات نقل و انتقال خودرو های داخلی برابر با مبلغی حدود یک درصد و خودرو های خارجی حدود دو درصد ارزش روز آن ماشین است.

شرایط پرداخت مالیات نقل و انتقال

در سال های قبل، زمانی که خریدار و فروشنده معامله را انجام می دادند. پس از تعویض پلاک هزینه ای تحت عنوان حق ثبت به به دفتر دار پرداخت می کردند که بخشی از آن تحت عنوان مالیات، توسط دفتر دار پرداخت می شد. بخشی از آن برای حق ثبت و بخش کمتری از آن سهم دفتردار بود. اما طبق قوانین جدید تا زمانی که مالیات نقل و انتقال خودرو توسط فروشنده پرداخت نشود اجازه هیچ گونه معامله و تعویض پلاکی وجود ندارد.

مالکان خودرویی که مالیات نقل و انتقال را پرداخت نکرده باشند تحت عنوان بدهکاران مالیاتی شناخته می شوند و اجازه خروج از کشور را نخواهند داشت. در صورتی که به عنوان مالک خودرو قصد پرداخت مالیات نقل و انتقال را دارید می توانید از طریق سایت مالیاتی یا مراکز تعویض پلاک اقدام نمایید. این مالیات در حال حاضر توسط پلیس راهنمایی رانندگی در زمان نقل و انتقال خودرو دریافت می شود.

 

فروش خودرو در مشهد  

فروش خودرو در کرج  

آگهی خرید خودرو در مشهد   

آگهی خرید خودرو در کرج    



:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرزاد

نکاتی در رابطه با تعویض پلاک خودرو

هر خریدار و فروشنده خودرو که قصد معامله دارد باید با نکاتی در رابطه با تعویض پلاک خودرو آشنایی داشته باشد. این مرحله، مرحله نهایی انتقال مالکیت ماشین می باشد. البته طبق اعلام پلیس راهور برای انتقال مالکیت خودرو نیازی نیست به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید. تعویض پلاک مسئله بسیار مهمی است که بهتر است خریدار و فروشنده همزمان جهت انجام آن اقدام نمایند. زیرا گاهی فروشنده به خریدار اعتماد می کند. قبل از تعویض پلاک خودرو را در اختیار خریدار قرار می دهد. در این بین تخلفاتی با ماشین توسط خریدار صورت می گیرد که مشکلات فراوانی را برای فروشنده به همراه می آورد.

مراحل تعویض پلاک

در مرحله اول باید به یک مرکز تعویض پلاک خودرو مراجعه نمایید. شما می توانید آدرس این مراکز را در اینترنت جستجو کنید و پس از مشخص شدن مرکز مورد نظر، به آن مراجعه کنید. سپس مدارک مورد نیاز جهت تعویض پلاک را به دفتر مربوطه ارائه دهید و نوبت بگیرید. در صورتی که در تهران مستاجر هستید باید قولنامه هولوگرام دار و قبض نیز به همراه داشته باشید. در مرحله بعد فک پلاک انجام می گیرد. اگر مالک پیشین ماشین، حضوری همراه شما به مرکز تعویض پلاک آمده است انتقال برگه سبز و بقیه مراحل طی می شود. در صورتی که مالک قبلی حضور ندارد و به شما وکالت داده باشد می توانید خودتان کار ها را انجام دهید. پس از فک پلاک به آدرسی که در اختیارتان قرار داده شده است مراجعه و پلاک را تحویل می گیرید.

پس از دریافت پلاک خودرو را به کارشناس متخصص در مرکز نشان داده تا تطابق شماره شاسی با اطلاعات قرار داد را بررسی نماید. در صورت تایید و مهر کارشناس می توانید پلاک را به انبار ارائه دهید. در انتها پلاک جدیدی را که دریافت می کنید باید نصب نمایید. جهت نصب پلاک جدید با برگه پارکینگ به ماموری که نزدیک درب ورودی است مراجعه کنید تا نصب آن را انجام دهد.

فروش اقساطی خودرو کارکرده در مشهد

فروش اقساطی خودرو کارکرده در کرج

سایت اگهی خودرو در مشهد 

سایت اگهی خودرو در کرج



:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شهرزاد

شرایط فروش خودرو وکالتی

فروش خودرو وکالتی

در فروش وکالتی خودرو شرایطی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد تا افراد را دچار مشکلاتی ننماید. قبل از هر چیزی باید مواردی مانند شماره موتور خودرو، شماره شاسی ماشین و برگه سبز خودرو مورد بررسی قرار بگیرد. گاه پیش می آید که مالک خودرو به دلیل مشغله های زیاد برای انجام امور قانونی و اداری به شخص دیگری وکالت می دهد. این وکالت تحت شرایط خاصی قابل انجام است. این وکالت باید حتما به فرد قابل اطمینانی صورت گیرد.

وکالت به معنای انتقال دادن مالکیت خودرو نمی باشد. بنابراین اگر مالک خودرو به خریدار وکالت دهد. طی زمانی که خودرو نزد خریدار است هر گونه تخلفاتی مانند تصادف، قاچاق یا حادثه و اتفاقی بیفتد مالک اصلی خودرو در قبال آن مسئول است. گاهی پیش می آید که خریدار که وکالت دریافت می کند، به مراکز تعویض پلاک مراجعه می کند و به دلایل مختلف قانونی ماشین توقیف می شود. ممکن است به دلایلی مانند شکایت، مهریه، در رهن بودن سند و غیره خودرو توقیف شود و خریدار در هنگام تعویض پلاک متوجه آن شود.

 

مشکلات فروش ماشین به صورت وکالتی

مشکلات فروش خودرو به صورت وکالتی بسیار است.از جمله مشکلاتی که وکالت دادن فروش خودرو می تواند به وجود آورد، مشخص شدن مواردی مانند تعویض اتاق ماشین توسط فروشنده می باشد. این مورد در تعویض پلاک مشخص می شود و خریدار را دچار مشکلاتی می کند. ممکن است شما به شخصی وکالت فروش دهید و او خودروی شما را به قیمتی متفاوت از قیمت مورد نظر شما بفروشد یا اقدام به خرید خودرویی بر خلاف نظر شما کند. در خرید و فروش وکالتی، به ممنوع المعامله نبودن طرفین نیز دقت لازم را داشته باشید. در این معاملات هزینه هایی نیز باید پرداخت شود  که می تواند با توافق طرفین باشد. وکالت خودرو می تواند به سه صورت انجام گیرد. وکالت خرید خودرو، وکالت فروش خودرو و وکالت برای تعویض پلاک خودرو از آن جمله هستند.

سایت خرید و فروش خودرو در مشهد

سایت خرید و فروش خودرو در کرج

فروش اقساطی خودرو در مشهد

فروش اقساطی خودرو در کرج



:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 مهر 1401 | نظرات ()